Premie betalen: hoe werkt dat?

Eigenlijk is het heel simpel: u hoeft niks te doen. Is dat even lekker. Wij werken namelijk alleen met automatische incasso’s. U krijgt elke maand rond de 26ste een incasso-aankondiging van ons over de mail. Uw factuur stoppen we in uw digitale Verzekeringsmap (waar u hem dus altijd kunt bekijken).

Toch nog even rustig doorlezen?

De factuurperiode

Bij InShared betaalt u uw premie dus altijd per maand vooruit. Zo kunnen we makkelijk uitrekenen hoeveel premie u moet betalen en als het nodig is, bijvoorbeeld omdat u iets heeft veranderd, corrigeren we het bedrag van de vorige maand. Zo’n verzekeringsmaand loopt bij ons van de 26e tot en met de 25e van de maand daarop. Uw maandbedrag is een optelsom van de premie(s) voor de verzekering(en) die u bij ons heeft afgesloten en wordt rond de 1e van elke maand automatisch bij u afgeschreven.

Hoe werkt ‘ie, voorbeeld 1:

Stel, u heeft op 15 maart een verzekering bij InShared afgesloten. Bij deze verzekering heeft u de ingangsdatum 1 april opgegeven. De eerste factuur krijgt u op 26 maart. Zoals gezegd betaalt u bij ons vooraf. Dus normaal gesproken van 26 maart t/m 25 april van dat jaar. Maar: omdat u de verzekering pas op 1 april in laat gaan, hoeft u de eerste 4 dagen van die eerste verzekeringsmaand niet te betalen. U betaalt dus alleen van 1 april t/m 25 april. De maand daarop betaalt u wel voor een hele maand en is het bedrag dus iets hoger (namelijk 4 dagen meer).

Hoe werkt ‘ie, voorbeeld 2:

Stel, u heeft op 15 maart een verzekering bij InShared afgesloten en u laat hem direct ingaan (op 15 maart dus). De eerste factuur krijgt u op 26 maart. Zoals gezegd betaalt u bij ons vooraf. Dus van 26 maart t/m 25 april van dat jaar. Maar: omdat u ook van 15 maart tot 26 maart bij ons verzekerd was, tellen we die 11 dagen bij de eerste rekening op. De maand daarna betaalt u alleen voor de hele maand en dus is die factuur lager dan de eerste (namelijk 11 dagen minder).

Oeps, incasso niet gelukt?!

Lees hier alles over als de incasso niet gelukt is bij ons. We werken met drie stappen wanneer de incasso niet gelukt is.

Stap 1

Kan gebeuren. U krijgt van ons een herinneringsmail met een iDeal-link. Daarmee kunt u de premie alsnog overmaken en hebben we het nergens meer over.

Stap 2

Niet gelukt? Dan krijgt u een aanmaning. Met weer een handige iDeal-link, waarmee u de premie alsnog kunt betalen.

Heeft u die tot de 23ste nog niet gebruikt? Dan kunt u zelf even niks meer (de iDeal-link is dan weg) want dan proberen wij het bedrag dat we eventueel nog van u tegoed hebben nog een keer te incasseren plus de premie voor de volgende maand. Dan staan we weer quitte. Zorg dus voor genoeg saldo.

Maar LET OP: als we het bedrag weer niet kunnen innen, bent u niet meer gedekt voor schades totdat we uw premie binnen hebben! We betalen dan dus niet uit, mocht u in die periode een schade hebben.

Stap 3

En dan wordt het echt vervelend. Zowel voor u als voor ons. U krijgt een tweede aanmaning en u bent niet gedekt voor schades totdat we uw premie binnen hebben. U krijgt de laatste kans om te betalen met iDeal. Als er dan nog niks gebeurt, kunnen we niet anders. Uw openstaande rekening gaat naar een incassobureau en u wordt geroyeerd als klant. Dat betekent dat u nooit meer klant bij ons kunt worden, dat u in het register van Achmea wordt opgenomen en dat u nog steeds de rekening moet betalen. Een rekening die steeds hoger wordt, omdat een incassobureau zijn kosten aan u doorberekent.

Getrouwd, gescheiden, kind gekregen, verhuisd?

Wij leven met u mee. En in een mensenleven verandert nogal eens wat. U kunt dat heel makkelijk aangeven in uw digitale Verzekeringsmap. En dat kan gevolgen hebben voor uw premie, dus het is belangrijk dat u ons op de hoogte houdt.

Naar de verzekeringsmap