Stap 2
Niet gelukt? Dan krijgt u een aanmaning. Met weer een handige iDeal-link, waarmee u de premie alsnog kunt betalen.
Heeft u die tot de 23ste nog niet gebruikt? Dan kunt u zelf even niks meer (de iDeal-link is dan weg) want dan proberen wij het bedrag dat we eventueel nog van u tegoed hebben nog een keer te incasseren plus de premie voor de volgende maand. Dan staan we weer quitte. Zorg dus voor genoeg saldo.
Maar LET OP: als we het bedrag weer niet kunnen innen, bent u niet meer gedekt voor schades totdat we uw premie binnen hebben! We betalen dan dus niet uit, mocht u in die periode een schade hebben.
Stap 3
En dan wordt het echt vervelend. Zowel voor u als voor ons. U krijgt een tweede aanmaning en u bent niet gedekt voor schades totdat we uw premie binnen hebben. U krijgt de laatste kans om te betalen met iDeal. Als er dan nog niks gebeurt, kunnen we niet anders. Uw openstaande rekening gaat naar een incassobureau en u wordt geroyeerd als klant. Dat betekent dat u nooit meer klant bij ons kunt worden, dat u in het register van Achmea wordt opgenomen en dat u nog steeds de rekening moet betalen. Een rekening die steeds hoger wordt, omdat een incassobureau zijn kosten aan u doorberekent.