Help ik heb schade!
Schade is nooit leuk. We helpen u graag. Alle schades kunt u simpel en snel
Direct regelen
Waar kunnen wij u mee helpen?
Handige downloads
Wat vinden onze klanten van online schademelden?
Zij gingen u voor:
Meer weten over schadeherstel en schadeafhandeling
Veelgestelde vragen
Status van uw schade
24/7 meekijken?
In uw digitale Verzekeringsmap zit een ‘Schademap’. Daarin zetten we alle informatie zoals uw melding, afspraken, expertiserapport en e-mails naar de tegenpartij. Is hier niets te vinden? Dan kunt u ons een mail sturen of bellen.
Op de hoogte blijven via mail en/of sms?
Wist u dat u zelf kan aangeven of u updates wilt ontvangen. U krijgt dan automatisch bericht als er nieuws is. Even inloggen en klikken op 'Schadestatus'
Goed om te weten
Wat zijn de gevolgen voor mijn premie/eigen risico?
We werken met een bonus-malussysteem: een jaar geen schade geclaimd? Trapje omhoog (= meer korting op uw premie). Wel schade geclaimd? Trapje(s) omlaag (= minder korting op uw premie). Bij de melding ziet u meteen wat dat concreet betekent.
Eigen risico
Sommige verzekeringen hebben een eigen risico en dan moet u een deel van de schade zelf betalen. Dat bedrag is trouwens meestal lager als u naar een hersteller van InShared gaat. Was de schade niet uw schuld en kunnen wij het verhalen? Dan krijgt u het voorgeschoten bedrag weer van ons terug.
Schade-expert
Voordat de schade gerepareerd wordt, zal een expert vaststellen wat dat zal gaan kosten.
Dat doet voor uw:
Bent u het niet eens met het schadebedrag?
Dan kunt u ons mailen of zelf een expert inschakelen (contra-expert).
Bent u een tegenpartij?
En is 1 van onze klanten verantwoordelijk voor de schade? Dan hebben we altijd een ingevuld Europees schadeformulier nodig plus de offerte van een schadeherstelbedrijf.
Mail ons dat en we gaan meteen voor u aan de slag. Soms schakelen we zelf ook nog een expert in. Dat laten we u dan natuurlijk meteen even weten.
Directe Schadeafhandeling
Met een WA-verzekering bent u eigenlijk niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto door anderen. Maar verzekeraars hebben samen afgesproken dat u (in sommige gevallen) toch terecht kunt bij uw eigen verzekeraar voor een nieuwe service: De Directe Schadeafhandeling. Ons schadeteam onderzoekt of de tegenpartij aansprakelijk is en als dat zo is, betalen wij de reparatie!
Indienen dierendeclaratie
U kunt simpel en snel online uw dierendeclaratie indienen. Log in en klik op ‘schademelden’. Het is handig als u de nota's en patiëntenkaart bij de hand heeft. Vul een paar vragen in en zie direct daarna hoeveel u terugkrijgt. Soms kijkt er een dierenarts mee naar uw declaratie. Dan laten we u daarna zo snel mogelijk weten welk bedrag u van ons krijgt en maken we het over.
Herstellen van uw schade
Reparatie autoschade
Is het schadebedrag door ABS Schadeherstel vastgesteld? Tijd voor de reparatie! Als u naar ABS Autoherstel, Autotaalglas of Carglass gaat, krijgt u korting op uw eigen risico en gaat de factuur meteen naar ons. Liever naar uw eigen garage? Dan storten we het bedrag op uw rekening
Herstel woonschade
Schadebedrag vastgesteld? Dan krijgt u dat bedrag op uw rekening (als de schade niet hersteld kan worden) of het is tijd om de schade te repareren. U heeft dan 2 keuzes:
Reparatie motor, brommer, fiets, scooter of caravan
Nadat we het schaderapport hebben beoordeeld, laten we u meteen weten hoe het verder gaat met uw schade-afhandeling. Daarna kunt u naar uw eigen hersteller voor de reparatie.