Help ik heb schade!

Schade is nooit leuk. We helpen u graag. Alle schades kunt u simpel en snel online melden. Auto gestolen, letsel, een grote lekkage of brand? Bel dan meteen ons noodnummer. Wilt u de status van uw schademelding weten? Log in en u kunt ‘live’ meekijken wat we met uw melding doen.

Beoordeling schademelden

Direct regelen

Waar kunnen wij u mee helpen?

Hoe/waar kan ik mijn schade melden?
Wat zijn de gevolgen als ik een schade meld?
Waar kan ik een declaratieformulier/Europees schadeformulier vinden?
Betaal ik bij ruitschade een eigen risico?
Hoe moet ik mijn schade laten vaststellen?
Schade

Is er pech onderweg?

Heeft u Pechhulp en/of Vervoershulp afgesloten? Meld dan uw pech heel snel digitaal

Online pech melden

Wat vinden onze klanten van online schademelden?

Zij gingen u voor:

Meer weten over schadeherstel en schadeafhandeling

Veelgestelde vragen

Ik probeer online mijn schade te melden, maar mijn situatie staat er niet bij. Wat kan ik het beste doen?
Iemand heeft mijn auto beschadigd, maar heeft geen briefje achtergelaten en/of is doorgereden.
Welke schadeherstelbedrijven werken samen met InShared?
Ik wil documenten over mijn schade opsturen, waar kunnen ze naartoe?
Wat is de status van mijn schademelding?
Bekijk alle veelgestelde vragen over schade

Status van uw schade

24/7 meekijken?

In uw digitale Verzekeringsmap zit een ‘Schademap’. Daarin zetten we alle informatie zoals uw melding, afspraken, expertiserapport en e-mails naar de tegenpartij. Is hier niets te vinden? Dan kunt u ons een mail sturen of bellen.

Op de hoogte blijven via mail en/of sms?

Wist u dat u zelf kan aangeven of u updates wilt ontvangen. U krijgt dan automatisch bericht als er nieuws is. Even inloggen en klikken op 'Schadestatus'

Meteen regelen

Goed om te weten

Wat zijn de gevolgen voor mijn premie/eigen risico?

We werken met een bonus-malussysteem: een jaar geen schade geclaimd? Trapje omhoog (= meer korting op uw premie). Wel schade geclaimd? Trapje(s) omlaag (= minder korting op uw premie). Bij de melding ziet u meteen wat dat concreet betekent.

Eigen risico

Sommige verzekeringen hebben een eigen risico en dan moet u een deel van de schade zelf betalen. Dat bedrag is trouwens meestal lager als u naar een hersteller van InShared gaat. Was de schade niet uw schuld en kunnen wij het verhalen? Dan krijgt u het voorgeschoten bedrag weer van ons terug.

Schade-expert

Voordat de schade gerepareerd wordt, zal een expert vaststellen wat dat zal gaan kosten.

Dat doet voor uw:

  • Auto: ABS Autoherstel
  • Andere vervoersmiddelen: een hersteller naar keuze
  • Woning: ons schadeteam (en soms een onafhankelijke expert)

Bent u het niet eens met het schadebedrag?

Dan kunt u ons mailen of zelf een expert inschakelen (contra-expert).

Bent u een tegenpartij?

En is 1 van onze klanten verantwoordelijk voor de schade? Dan hebben we altijd een ingevuld Europees schadeformulier nodig plus de offerte van een schadeherstelbedrijf.

Mail ons dat en we gaan meteen voor u aan de slag. Soms schakelen we zelf ook nog een expert in. Dat laten we u dan natuurlijk meteen even weten.

Directe Schadeafhandeling

Met een WA-verzekering bent u eigenlijk niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto door anderen. Maar verzekeraars hebben samen afgesproken dat u (in sommige gevallen) toch terecht kunt bij uw eigen verzekeraar voor een nieuwe service: De Directe Schadeafhandeling. Ons schadeteam onderzoekt of de tegenpartij aansprakelijk is en als dat zo is, betalen wij de reparatie! Meer lezen

Indienen dierendeclaratie

U kunt simpel en snel online uw dierendeclaratie indienen. Log in en klik op ‘schademelden’. Het is handig als u de nota's en patiëntenkaart bij de hand heeft. Vul een paar vragen in en zie direct daarna hoeveel u terugkrijgt. Soms kijkt er een dierenarts mee naar uw declaratie. Dan laten we u daarna zo snel mogelijk weten welk bedrag u van ons krijgt en maken we het over.

Herstellen van uw schade

Reparatie autoschade

Is het schadebedrag door ABS Schadeherstel vastgesteld? Tijd voor de reparatie! Als u naar ABS Autoherstel, Autotaalglas of Carglass gaat, krijgt u korting op uw eigen risico en gaat de factuur meteen naar ons. Liever naar uw eigen garage? Dan storten we het bedrag op uw rekening

Herstel woonschade

Schadebedrag vastgesteld? Dan krijgt u dat bedrag op uw rekening (als de schade niet hersteld kan worden) of het is tijd om de schade te repareren. U heeft dan 2 keuzes:

  • Onze schadeherstellers gaan aan de slag. U geeft ze zelf de opdracht en wij betalen de rekeningen (min eventueel uw eigen risico). Heeft u schade aan een mobiel apparaat? Die wordt hersteld door onze professionele reparateurs van SmartPhort.
  • U kiest zelf een herstelbedrijf voor uw woonschade, laat ons dat even weten en u krijgt het bedrag op uw rekening.

Reparatie motor, brommer, fiets, scooter of caravan

Nadat we het schaderapport hebben beoordeeld, laten we u meteen weten hoe het verder gaat met uw schade-afhandeling. Daarna kunt u naar uw eigen hersteller voor de reparatie.